استقلال و آلومینیوم به تساوی رسیدند

تیم های استقلال و آلومینیوم اراک به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه مساوی صفر به پایان رسید.

به گزارش طرفداری، مثل بازیهای گذشته استقلال در استادیوم آزادی، یک نیمه اول متوسط رو به پایین و یک نیمه دوم قابل قبول داشت و در این دیدار بر خلاف نیمه اول استقلال در نیمه دوم حملات بسیار زیادی روی دروازه آلومینیوم خلق کرد اما هیچ کدام از این توپ ها وارد دروازه پورحمیدی نشد تا آبی های تهران نتوانند از این بازی سه امتیاز کامل را به دست آورند. در همین راستا اما رکورد شکست ناپذیری استقلال در لیگ بیست و‌یکم حفظ شد و این اتفاق خوبی برای شاگردان فرهاد مجیدی بود در این بین باید به این نکته اشاره کرد که معمولاً تیم هایی که پیش از پایان لیگ به قهرمانی می رسند، برای بازی‌های آینده خود دچار مشکلات زیادی می شوند و معمولاً نتایج خوبی را کسب نمی‌کنند چرا که آنها از لحاظ روحی و روانی در روزهای گذشته اش به دلیل قهرمانی تخلیه شده‌اند و معمولاً تیم ها در چنین شرایطی به هیچ عنوان شروع خوبی در بازی های شان ندارند اما استقلال توانست در نیمه اول مقابل آلومینیوم بازی را همانطور که میخواست کنترل کند گرچه در امر گلزنی ناموفق بود اما کنترل بازی از دست شاگردان فرهاد مجیدی خارج نشد و باید گفت به نوعی این روزها حفظ رکورد شکست ناپذیری مهمتر از هر چیز دیگری برای استقلالی ها است.

فرهاد مجیدی در این بازی با سیستم سه دفاعه تیمش را راهی میدان کرد و در اقدامی عجیب از ابوالفضل جلالی در پست مدافع میانی سمت چپ استفاده کرد البته سابقه داشته در این فصل فرهاد دست به چنین کاری بزند. فرهاد برای این بازی در میانه میدان هم یک تغییر دیگر در ترکیب به وجود آورده بود و به سعید مهری بازی داد. استراتژی های استقلال برای به موقعیت رسیدن مثل بازی های قبلی متکی به ارسال پاس های بلند به نیم فضاهای چپ و راست و ارسال های بلند بود. آبی ها توانستند در نیمه دوم به موقعیت های خوبی برسند، مثل همیشه تعویض های فرهاد مجیدی ریتم هجومی تیم و تند تر کرده استقلال را رو به جلو حرکت داد اما در این بازی ما شاهد گلی از سوی آبی های تهران نبودیم.

استقلال از لحاظ آمار کلی در این بازی عملکرد بهتری نشبت به رقیبش داشت و در فاکتور های امید گل، تعداد پاس، شوت و مالکیت دست بالاتر را داشته است. 

این بازی برای استقلالی‌ها به نوعی حکم قدم زدن های آسوده در تونل قهرمانی را داشت و آن ها با حفظ شرایط فعلی توانستند آرامشی که روی تیم حاکم شده را حفظ کنند.